Megosztás:

Add a Twitter-hezAdd a Facebook-hozAdd a StartlaphozAdd az iWiW-hezAdd a Google Reader-hez

2012. március 6., kedd

3 és 5 év Fagor garancia kontra kiterjesztett garancia

Szeretném leszögezni az elején, hogy nem a konkurencia lejáratása a célja ennek a bejegyzésnek, de nem tarthatunk meg olyan információkat, melyek a Fagor termékek vásárlóinak sérelmére elkövetett inkorrekt üzleti magatartásról szólnak.
Gyakori kérdés a Tisztelt Vásárló részéről, hogy mennyi a garancia a termékre?
Ez sajnos úgy tűnik, attól függ, hogy hol veszed! :-( De a valóság egészen más!
A háztartási kisgépekre (pl. porszívó, borhűtő, turmix stb.) 12 hónap a jótállási idő, mely a kitöltött, dátummal ellátott és kereskedő által lebélyegzett "jótállási jegy"-gyel és a vásárlást igazoló blokkal, számlával, netán ezek valamelyikének másolatával érvényesíthető az országos szervizhálózat helyi szervizében.
A nagy gépek (pl.: tűzhely, páraelszívó főzőlap, sütő stb.) esetében, 12 hónap jótállás és 24 hónap (hűtőszekrények és gázkészülékek esetében 24/12) szavatossági idő vállalását írja elő a törvény. A szavatossági idő a főalkatrészek meghibásodására vonatkozik, melyek a jótállási jegyben fel vannak tüntetve készülékfajtánként. A gázüzemű készülékek esetében a jótállás és szavatosság feltétele a márkaszerviz általi üzembe helyezés, mely a munka elvégzésekor a helyszínen fizetendő, a szerelőnek, aki erről számlát állít ki és lebélyegzi a jótállási jegy "üzembe helyezés" rovatát.
A FAGOR, tekintettel a márka kiváló minőségére és megbízhatóságára, a nagy gépekre 3 év és néhány kiemelt "PREMIUM" modellre 5 év teljes-körű garanciát vállal. A 3 éves garancia esetében csak a kitöltött, lepecsételt jótállási jegy és a blokk vagy számla, illetve másolata szükséges, ám az 5 éves jótállás csak akkor érvényes, ha a kereskedő kiadta az igazoló nyomtatványt is, természetesen kitöltve, lepecsételve.
Itt a bökkenő egyik része. Sok kereskedő ezt nem adja ki. A másik bökkenő, hogy fizetős kiterjesztett garanciát ajánl, mondván, csak akkor 5 év a jótállás ... A harmadik bibi, a nem hivatalos úton bekerült, ár alatt forgalmazott termékek, melyre azt mondja a kereskedő, hogy EU garancia van hozzá! Az jó, de egyetlen Magyarországi márkaszerviz sem fogadja el!
Most azt hiszed, ezek a csúf esetek csak a kis Mittomén Jóska Bt. stb. himi-humi kereskedőknél történik? Sajnos nem kicsi, közép és magas szintű kereskedelmi egységekben is (!) gyakori esetek, amit a pórul járt vevőktől hallunk vissza, főleg a szervizen keresztül.
Mit tehetsz? Légy résen!
Követeld meg a kereskedőtől a jótállási jegy kitöltését, lebélyegzését, 5 év garanciával szereplő terméknél kérd az 5 évet igazoló nyomtatványt és ne fogadj el EU garanciát! Ha kiterjesztett garanciát kínálnak, tisztázd, hogy az a hivatalos Fagor garancia végétől jelent- e meghosszabbítást!

Így néz ki a hivatalos Fagor jótállási jegy:


Így néz ki az 5 éves jótállás igazoló nyomtatvány:


És van még egy apróság, ami nem a jótállással függ össze, de okozhat kellemetlen perceket és nem várt kiadást. Ez a házhoz-szállítás. Sok vevőtől hallom és egyszer magam is jártam így, hogy megjön a szállító, a kapuba leteszi az árut és felcsenget a kaputelefonon, majd közli, hogy emeletenként X Ft-ba kerül, ha fizetsz betolja a liftbe, felviszi, elteszi a pénzt és távozik. Ha nem fizetsz, otthagyja a kapuba és old meg ahogy tudod.
Nálunk az ingyenes házhoz-szállítás azt jelenti, hogy a lakásban adjuk át a terméket Budapesten és annak 30 km-es körzetében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése