Megosztás:

Add a Twitter-hezAdd a Facebook-hozAdd a StartlaphozAdd az iWiW-hezAdd a Google Reader-hez

2012. március 28., szerda

Régi és új...

Nem az Ákos nótáról szól ez a bejegyzés, bár e két szót hallva én is mindig arra asszociálok.
A fészbookon akadtam egy szembetűnő képre és elolvastam a hozzászólásokat, melyben sokan leírják, nagy örömmel, hogy még maguk is használnak egy ilyen veterán masinát (20-30 éves)
Íme:



Kereskedelmi pályafutásom hajnalán még árultam ilyeneket, de azok már kissé korszerűbbek voltak, csupán 70 literes vízfogyasztásukkal. Ezek az ősmasinák, bár nagyon jól voltak összerakva (ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy még manapság is elég sok működik belőlük), de iszonytatóan sokat fogyasztottak. Megnyitogattam az ELMŰ, az FCsM, és a FVM oldalait és utána néztem a tarifáknak, majd elkezdtem számolni.
1 m3 víz ára=243,71,- Ft
1 m3 szennyvíz csatornadíja=423,67,- Ft
1 kWh villamos energia ára~49,- Ft
Ezek a mosógépek 4,5 kg ruhát voltak képesek kimosni, 100 liter vízzel és kb 2 kWh energiával, közben óriási hangot hallattak és körbejárták a fürdőszobát.
Egy ma kapható korszerű Fagor mosógép 6 kg ruhát 52 liter vízben mos ki és mindössze 1,14 kWh energiát fogyaszt, mindamellett csendes és egy helyben marad. Az esztétikai élmény a korral haladó dizájn számlájára írhatjuk.
Akkor jöjjenek a számok:
A 4,5 és a 6 legkisebb közös többszöröse a 18 (4*4,5=18 ; 3*6=18) ezért ennyi ruhamennyiséggel számolunk!
Régi mosógép:
400 liter víz+csatornahasználat=266,8 Ft
8 kWh villamosenergia=392,- Ft
Berakás, kivétel (emberi munka)=4 db
658,8 Ft+munka és időráfordítás 4 alkalommal

Új Fagor mosógép:
156 liter víz+csatornahasználat=104,1 Ft
3,42 kWh villamosenergia=167,7 Ft
Berakás, kivétel (emberi munka)=3 db
271,8 Ft+munka és időráfordítás 3 alkalommal

Tehát, ha eddig a régi gép átlag heti 4 alkalommal működött, az évi 208 mosást jelent, azaz 936 kg ruha mosását, ami 52*658,8 Ft azaz 34.257,6 Ft és 208 db munkaráfordítás
Ugyanez egy új Fagor mosógéppel hetente csak háromszor kell mosnod, ami évi 156 mosás és szintén 936 kg ruhamennyiségről beszélünk vagyis 52*271,8 Ft azaz 14.133,6 Ft és 156 db munkaráfordítás. Pontosan 52 alkalommal kevesebbet kell a gép mellett töltened, és 20.124 Ft, marad a pénztárcádban, ami azt is jelenti, hogy ha most veszel egy új Fagor mosógépet, 3-4 év alatt behozza az árát, a jelenlegi tarifákkal számolva. De tudjuk jól, hogy három évig nem ezek a tarifák szerepelnek majd a számláinkon.
És akkor még nem említettem a súlyautomatikát, mely a töltet súlyával arányosan ereszti be a vizet, a rezgéscsillapítást, és a jóval alacsonyabb zajszintet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése