Megosztás:

Add a Twitter-hezAdd a Facebook-hozAdd a StartlaphozAdd az iWiW-hezAdd a Google Reader-hez

2009. december 18., péntek

CV-900 M és CV-906 D pároló

Ajándéknak sem rossz, de saját felhasználásra is ajánlom a CV-900 M és CV-906 D típusú párolóinkat, mellyel egyszerűen, kényelmesen készíthetünk ízletes és nem utolsó sorban egészséges ételeket.





SÜLT VANÍLIAPUDING EPERÖNTETTEL
A tejszínt a tojássárgájával összekeverem, vigyázva, hogy ne habosodjon
fel. Ezután át kell szűrni sűrű szűrőn az elegyet. Ízesítem porcukorral
és egy fél vanília rúd magjával. A hosszában félbevágott rúdból a kés
fokával a legegyszerűbb kikaparni az apró magokat. Formába kiöntve
a következőképpen gőzölöm ki.
a) Fagor sütőben:
Egy tepsibe ujjnyi magasan vizet engedek és ebbe teszem bele a
megtöltött formákat. Előmelegített 90-95 fokos sütőben körülbelül
60-80 percet sütöm. Ha a közepébe beleszúrok egy hurkapálcát és nem
ragad rá semmi a masszából, akkor van kész.
b) A Fagor gőzölőben:
Ügyelni kell arra, hogy a puding alapanyaga csurig töltse meg a formát,
mert le kell fedni fóliával, hogy a gőz ne csöpögjön bele. Így körülbelül
30-40 perc alatt elkészül.
Az elkészült pudingot kiveszem a formából és reszelt csokoládéval
megszórom. Minél keserűbb a csokoládé, annál finomabb. Minél magasabb
a csoki kakaótartalma, annál keserűbb. A magyar étcsokoládé
általában 50%-os, belga vagy svájci csokiból lehet kapni 70-80%-osat is.
A miután a Fagor kombinált hűtőből kivettem a fagyasztott epret egy kis Fagor Silver lábosba teszem, aláöntök 1 dl vizet és közepes tűzön forralom. Teszek bele mézet, vaníliás cukrot és egy kis mandulalikőrt. Bár ez utóbbi nem fontos, de én így szeretem. Amikor
annyira megfőtt, hogy az eper teljesen meglottyad, ez kb. 15 perc,
leveszem a tűzről és hagyom kicsit hűlni. Ezután turmixban pépesítem
és sűrű szűrőn átpasszírozom. Nagyon finom, hűtőben hosszú ideig
elálló krémet, úgynevezett toppingot kapok.
Tálaláskor a vaníliapuding alá kanalazom az eperkrémet.
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Egyszer már ítam, de elszállt a netem, úgyhogy ismétlek:
    A recept tutira jól hangzik, biztosan ki fogom próbálni! Gőzfőzőm már van :-) Rizsfőzéshez, zöldség pároláshoz fantasztikus például!

    VálaszTörlés