Megosztás:

Add a Twitter-hezAdd a Facebook-hozAdd a StartlaphozAdd az iWiW-hezAdd a Google Reader-hez

2009. december 15., kedd

Jó ajándék / rossz ajándék

Minap a játékboltban nézegettünk ajándékot gyermekeinknek, mikor azt láttam, hogy egy apuka lelkesen érdeklődött egy távirányítású hajó iránt, mikor a felesége felhívta a figyelmét, hogy nekik két lány gyermekük van. Erre az apuka mentegetőzött, hogy majd nyaraláson a tengerben milyen jól eljátszanak vele. Anyuka nyomatékkal: -Lajos! nekünk két kislányunk van!
:-)

Kb. egy évtizede egy közeli rokonom felhívott, azt kérdezte, hogy szerintem egy másik közeli rokonunk örülne-e egy 202-es típusú fritőznek. Akkoriban ez sláger volt. Én vágtam a választ, hogy nem, és pár mondatban megindokoltam. Elfogadta érveimet és sajnálatát fejezte ki. "Pedig olyan jó ötletnek tűnt."-mondta.
Erre kaptam tőle egy 202-es típusú fritőzt. Mit gondolsz örültem neki? Elárulom: Nem!
:-)

Ajándék vásárláskor ne feledjük, nem nekünk kell, hogy tetsszen. Volt olyan is, hogy egy ajándék listáról választott a kedves vásárló, de az neki nem tetszett, ezért másmilyen, azonos funkciójú gépet vett, hiába mondtuk neki, hogy a rokona ezt választotta, Ő ezt szeretné. -Nekem nem tetszik!-hangzott a válasz. Azért ez már nagyon durva. Az ajándék megmutatja, hogy mennyire ismerjük a megajándékozottat. Ha alaposan, akkor könnyű eltalálni minek örülne. Sokszor mondják, hogy a könyv jó ajándék. Igen ám, de milyen könyv? Szépirodalom, kaland regény, útikönyv, ponyvaregény... ? Én kevésbé tudnék örülni egy kriminek, de Shakespeare Machbet-je se hozna lázba, mégis biztos vagyok benne, hogy létezik az az ember, akit mindkettővel boldoggá lehet tenni. Volt olyan év kereskedelmi pályafutásom során, amikor a fent említett olajsütőből több százat adtunk el decemberben, aztán karácsony után a harmadát visszahozták a megajándékozottak, mondván, hogy már van, hármat kaptak stb, stb. Ami viszont vicces a sztoriban, hogy a hó végéig el fogyott újra a sok visszahozott sütőmasina! Tehát volt olyan aki erre vágyott, de Ő bizonyára mást kapott! Szerintem ha valakinek nagyon nincs ötlete, még mindig jobb ajándék utalványt adni, mint "rossz" ajándékot, ami csak problémát jelent annak aki kapja. Családi kőrben beszélgettünk egyszer arról, hogy a pizsama, milyen kényelmetlen és haszontalan ruhadarab és ebben a család férfitagjai egyetértettek. Abban az évben karácsonykor kaptam ajándékba egy pizsamát! :-) Tartós darab, ma is olyan mint új korában! ;-)

2 megjegyzés:

  1. Szia Fagor mintabolt!
    Igazán tanulságos a sztori :-)
    Én minden karácsonykor elvetem azt az elvetemült ötletemet, hogy pizsamát vásároljak a férjemnek. (Ha szüksége lenne rá, már szólt volna, hogy vegyünk. haha )
    Az ajándékutalvány pedig tényleg okos dolog. Apukám igazi ezermester, anyukám pedig növénymániás: tavasszal jól jön majd nekik a BAUHAUS ajándékutalvány. :-)
    Egy kerékre jár az agyunk?

    VálaszTörlés
  2. Talán még a Fagor ajándékutalványnak is örülnének! De ha a szüleid nem is, biztos akad aki hasznát venné! :-) Mosódiót is lehet venni érte! ;-)

    VálaszTörlés